17 november 2013

Selfie

Härlig söndag! Jag började med att göra färdigt en fördjupningsuppgift i biologin. Man skulle se på ett djurs beteendemönster så jag valde såklart att analysera Zac. Så himla kul med uppgifter som man verkligen kan relatera till och faktiskt skriva med hjärtat. Lovade mig själv att göra färdigt den uppgiften innan jag drog igång "stora datorn" och jag klarade faktiskt av det. Efteråt kunde jag slappna av och hänge mig åt någonting på riktigt kul. 

Då satte jag igång med denna selfie, som ni kan se ovan i inlägget men även i min header. Det här är så otroligt roligt! Man dras in i något typ kreativt läge där det är svårt att prata och tänka på annat än just det man skapar. Avslappnande. Det är grymt svårt dock. Själva "basen" är inte speciellt svår, där utgår man från skissade linjer, men det här med skuggning... woha, DET är en jävla pers! Sjalen är skitsvår också. Tacka gudarna för lager! Tror jag har minst sju stycken i denna bild! 

Denna bild är egentligen inte färdig ännu, som ni kanske kan se. Skuggningen är inte komplett, linjerna är inte speciellt förfinade och håret skall förbättras. Det skall jag ta tag i när Henke kommer hem, vilket han förhoppningsvis gör redan den 26:e november för några dagar. Min egna coach! Längtar! 

Hur som helst, jag har som plan att göra MINST fyra selfies varje vecka. Det beror helt på hur mycket tid jag har, men fyra känns ändå rimligt. Om ni är fler där ute som sysslar med ritplatta/PS/papper & penna, hojta gärna till så kan vi ju peppa varandra och göra lite porträtt. Man behöver inte vara speciellt duktig, det är ju inte jag heller. Jag har ju precis börjat men ser verkligen fram emot att utvecklas och då vore det ju kul att utvecklas tillsammans med andra! Haka jättegärna på och hör av er! 

KOM IGEN NU PEEPS, DON'T BE SHY! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar