30 oktober 2014

Hemtentastress - check!


Herrejiiiisses! Finns det någon härligare känsla än att skriva färdigt en hemtenta och trycka på "sänd"i studentportalen? I don't think so. Efter en veckas slit, ca. 30h effektiv tid, är hemtentamen äntligen inne. Det har varit en brutal vecka. Kanske inte så mycket medan man jobbat som just stressen över att misslyckas. Jag är väldigt noga med vad jag väljer att belysa i mina hemtentor. Ingenting får bli fel, jag kollar hellre upp faktan både en och två gånger extra innan jag knappar in den i dokumentet. Allt för att undvika kompletteringar, men även för att få in korrekt information från början. Detta var dessutom vår första akademiska hemtentamen vilket betyder att vi skall vara extra noga med språket. Inget bloggspråk där inte... 

Nu är den inskickad och jag kan med gott samvete ta helg. Är hemma i Katrineholm sedan i tisdags, så det blir nog massor av vovvemys, träffa de vänner man känner ett behov av att träffa (läs: Fanny och lille Leo, som jag ju i övrigt skall bli gudmor till) och massor med gött käk som man inte har råd med på Gotland. 

Nu mår man! :*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar