8 oktober 2014

Campusförkylningen

Idag bröt förkylningen som legat och lurat i en vecka ÄNTLIGEN ut! Jag säger äntligen för att det är så satans jobbigt att gå omkring och känna att skiten faktiskt är på g. Alla på campus är sjuka just nu, så jag har liksom inte tvivlat en sekund på att jag skulle åka på skiten. Då är det bättre om den bara kliver in direkt istället för att knacka på och vänta på ett klartecken från kroppen. Så samtidigt som jag lider just nu känns det skönt att få det ur vägen, liksom.

Vi hade föreläsning under förmiddagen och efter den drog jag till östercentrum med Ronja och köpte en jacka. Behövs verkligen nu när Gotland blivit kallt över en natt. Galet vad klimatet skiftar här, imorgon skulle det lika gärna kunna vara femton grader igen. Sjukt. Väl hemma igen kring ett la jag mig i sängen och där fastnade jag i typ fem timmar framför "Pretty Little Liars". ÄLSKAR den där jäkla serien! Passade även på att läsa veckans kurslitteratur, allt för att INTE somna så jag kan sova inatt. Tactics. Just ja, jag bloggade också i systrabloggen, mitt inlägg för veckan kan ni läsa här!

MEN! Kvällens höjdpunkt var helt klart "Svenska Hollywoodfruar". Gunilla kan vara Sveriges mest dysfunktionella människa. Herregud, vilken verklighetsfrånvänd själ! Jag väljer att skratta åt henne, men vissa stunder är man osäker på om man kanske borde gråta istället. Helt fantastiskt! 

Nåväl, med det säger jag godnatt och puss på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar