14 oktober 2013

One step at a time...


Jag är så ofantligt trött på ciggen nu. Jag mår verkligen -INTE- bra av den. Jag riktigt känner hur den suger livet ur mig, samtidigt som det känns så jävla omöjligt och svårt att släppa taget. Det är en galet svår kamp att förklara för någon som är icke-rökare, som aldrig har varit fast i beroendet själv. Det är så många som slänger ur sig "men det är ju bara att sluta". Tänk om det vore så enkelt, då hade vi varken haft heroinister, rökare, snusare, alkoholister och så vidare. Bra va? 

Men det är inte så enkelt. Hur mycket jag än önskar att det faktiskt vore det så ÄR det inte det! Men nu har jag fått nog och jag skall ge mitt yttersta för att få slut på detta. Jag skall försöka tänka att det är enkelt, fastän det är så vidrigt svårt. Till min hjälp har jag snuset. Jag ersätter alltså ett beroende med ett annat, men det är ju fan så mycket vettigare att snusa än röka och det är de där jävla "reflexerna" att hålla i en cigg som först och främst måste försvinna. Inte nikotinberoendet i sig. 

One step at a time. Skall bli spännande att se hur länge jag kan hålla mig idag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar