28 augusti 2012

For the good and the bad

Imorse klev jag upp kvart i sju tillsammans med Henke. Jag var så otroligt seg och hade sådan extrem tandvärk att jag i princip inte hann tänka innan han hade åkt iväg. Det känns såklart sjukt tungt att gå och lägga sig ensam ikväll och inte vakna upp bredvid honom imorgon, men känslan jag har i kroppen idag är ändå inte den jag hade förväntat mig. Jag känner mig lugn, säker och förväntansfull. Lider inte alls av samma panik som jag gått omkring med de senaste dagarna/veckorna. Sorgsen är jag förstås men det är så fruktansvärt skönt att slippa alla panikkänslor så ni anar inte!

Dagen har varit bra i alla fall. Mamma och jag sysselsatte oss med en liten shoppingrunda. Det hjälpte mig nog en hel del faktiskt, att ha någonting annat än Henkes flytt att fokusera på. Kom hem med fem böcker, fem par örhängen (80% på gamla JC-varor, betalade bara 18 spänn!), en skitsnygg väska från en second-handbutik i stan, ljuslyktor från nyöppnade rusta och en ny mus till lilla minilappisen! Sedan är jag väldigt noga med att rummet skall vara fint innan jag "dekorerar", så det blev storstädning av rummet för att kunna ställa ljuslyktorna på bordet. Det är väl någon störning jag har...

Men ärligt, det finns fan inte mycket som slår ett nystädat rum och en nybäddad säng! Så nu skall jag Skypa färdigt med Henke, sedan blir det en dusch och fortsättningen på "Thank you for smoking" innan det är dags att sova. Tandläkarbesök imorgon, mindre kul men det behövs verkligen!

Godnatt!

Nystädat rum och nybäddad säng, bästa känslan.
Fyndade dessa på Rusta som är nyöppnat i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar