30 mars 2015

Folk som gillar att betala räkningar...

... får gärna betala mina också! Jävla hög denna månad. Fuck kurslitteratur, det är allt jag har att säga! Har lagt 800 spänn på böcker denna månad. Det hade kunnat bli omkring 2000 spänn om jag inte lyckats hitta en av dem begagnad, som jag gjorde. Sedan har jag även en bok från en föregående kurs som kommer till användning även nu. Det fula med just kurslitteratur är att om många köper en och samma bok ungefär samtidigt så höjer de priset ytterligare. True story, bro! Helt jävla f-u-c-k-e-d up! Nu har de exempelvis höjt priset på en av de kursböcker jag fick köpa denna månad med fem spänn, men vissa gånger kan det röra sig om 100 eller till och med 200 spänn mer. Detta har vår lärare berättat för oss och vi har erfarit det. Jag är alltid väldigt tidig med att beställa kurslitteratur, det sker så fort listan kommit upp i vår portal, så för mig är det inga problem men jag tycker synd om de klasskompisar som inte hinner innan höjningen. Jävla skitsystem! 

Igår kom jag i övrigt hem till ön igen, efter en riktig jävla helvetesvecka. Mysigt att vara hemma, såklart, men jag storknade nästan förut när jag räknade ihop alla de timmar jag suttit med hemtentamen... omkring 116 timmar! Det är nästan TRE arbetsveckor. T-R-E! Jag kan knappt förstå det själv, men samtidigt så känns det såklart i både kropp och knopp. Har inte en enda hjärncell på plats i skallen, skoldagen på lite mer än fem timmar idag kändes som ett enda stort vakuum. Höll nästan på och somna under föreläsningen... 

Nej, fyfan vet ni! Nu kan man väl hoppas på att det lugnar ner sig lite. Har en del att läsa, men imorgon bär det av till Katrineholm igen för påskfirande. Hade allra helst stannat kvar i Kattne igår men eftersom vi hade en obligatorisk lektion idag, och jag inte orkar med en kompletteringsuppgift efter denna tenta (vilket jag fått om jag inte dykt upp), så beslutade jag mig för att åka till ön. Imorgon äre hopp på båta igen, det är ett jävla farande och flängande, men det gör mig egentligen ingenting. Bara jag får komma hem några dagar för sedan blir det ju inget mer förrän i juni. 

Nu skall jag avsluta. Förhoppningsvis skall jag hinna med att blogga i veckan. <3 nbsp="" p="">

En av kursböckerna! Jag älskar studielitteratur, men måste det var så dyyyyrt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar