11 juni 2014

Zacbusen och gräsmatteläsning!




Klippt gräsmattan idag. Zacbusen gillar! Han är så skön alltså... alla hundar (nåväl, typ alla hundar jag träffat) dras till skugga men denna lille kille skall bestämt ligga där det är som soligast. Han fläker ut sig som en katt, riktigt lapar i sig solen och somnar som en stock. Zingo ville aldrig ligga i solen, han sökte sig alltid till den skugga han kunde finna. Precis som Ozzy också gör. Han ligger alltid intill buskarna där det är svalt och skönt medan Zac ligger mitt på gräsmattan. Uddaaa! När bilderna togs fick jag mota in honom i skuggan så han inte skulle överhettas eller något...


Detta är för övrigt årets första gräsmatteläsning, Mig äger ingen av Åsa Linderborg. En sådan bok som man allra helst inte vill lägga ifrån sig. En riktig bladvändare med andra ord. Köpte denna förra året då filmen skulle komma på bio men kände aldrig riktig ro för att faktiskt läsa. Men nu så! Detta är en stark, fascinerande historia om en far och en dotter. Jag har hälften kvar och kommer förmodligen känna en enorm tomhet när den är slut. Den är verkligen helt fantastisk! Ni som inte har läst den redan (som alltså är lika "efter" som jag) borde verkligen göra det. Perfekt sommarläsning som berör! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar