1 juni 2014

GGC och Ljugarn

Ja, uppdateringen är galet seg just nu. Jag har helt enkelt haft alldeles för mycket att göra. Slänger upp lite bilder som bevis (eheh). Onsdag till fredag var det dags för GGC (Gotland game conference) här på ön. Gamestudenter sitter ned i grupper i ungefär tio veckor, skapar ett spel, blir slaktade over and over again och får sedan ställa ut sina spel under konferensen. Henrik och co. gjorde E.R.A. Ett MOBA/RTS (eller MOBASA som de myntat) som de skall fortsätta jobba med. Mer om spelet kan ni läsa här!

Det var väldigt mycket bra spel på golvet. Bland annat Tower Offensive som jag personligen tror kommer dra in jävligt schysta cash, för det var amazing! Känner att jag kanske borde skriva mer om det i ett separat inlägg längre fram. Men ni som älskar typ Candy Crush-ish och tower defense kommer älska detta. Jag hoppas verkligen att de skapar fler levels och släpper spelet, för det är så rackarns bra! 

Efter GGC och prisutdelning var det dags för efterfest på Wisby Strand. Jag säger såhär: dyrt. Alldeles för jävla dyrt. Helvete! 100 cashis för en jävla White Russian med ungefär två centiliter sprit och 3/4 is. I ett 25cl glas? Sjukt otrevliga bartenders också för den delen. De bara kollade på en när man ville beställa, sa inte ett enda jävla ord under beställningen. Inte ett "varsågod" eller ett "tack". De bara glodde uttråkat och satte ögonen i en när det var ens tur. Dålig, otrevlig service OCH alldeles för dyra drinkar, ingen säljande kombo precis... Skall jag köpa en svindyr, skitliten drink utan alkohol, fullproppade med is, vill jag åtminstone ha ett leende eller ett "ha en fin kväll" tillsammans med den!

Sist men inte minst: igår drog vi till Ljugarn tillsammans med Henkes familj som är på ön. Riktigt underbart och avslappnande. Så härligt att sitta där, känna havsdoften, njuta av miljön, höra havet slå mot stenarna. Bara vara. Oslagbart! 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar