1 juli 2013

Bråvalla levererade!

Åh, jisses amalia, peeps! Vilken helg jag har haft. Helt jävla underbar! Det började med att Nennisch kom hit i fredags. Jag var nervös och grejer. Jag menar, vi har haft internetkontakt i över sju år. SJU ÅR! och skulle ses för första gången. Hade varit knäppt om jag inte var nervös. Men hörrni, vilken tjej! Vi klickade verkligen och insåg nog hur otroligt lika vi är och vilka erfarenheter vi delar. "Det är ju nästan som om vi har känt varandra i sju år" sa jag till Nenne, och faktiskt. Det är precis så det känns! Skitkul! 

En present från Nenne! Hur gullig får man bli!





















Fredagen passerade och lördagen infann sig. 08.00 var det uppstigning för att göra sig i ordning. Blev mer snack och kaffe än fixande med make och hår, men vad gör det! Dock hanns allt med i slutspurten och vi steg utanför dörren som två riktiga jävla babes azzå! Hoho. 

Det första som händer när vi kommer dit? Regn? Åska? Japp! "Men det gör ju ingenting, jag har mina gummiboots och en regnponcho". Sådär lagom kaxig. Jo, tjena, tja! Inom fem minuter hade jag ett hav i skorna och benen var som istappar av kyla. Underbara festivalliv! 

Den första konsert som vi stegade in på var väl Sebjak. Han var rätt cool och hade bra kontakt med publiken. Helt okej DJ helt enkelt och en rätt lagom uppvärmning inför kommande akter. Då hade jag ingen aning om att jag skulle få uppleva en av de bästa konserter jag någonsin varit på! Alltså inte Sebjak utan Far East Movement


Far East Movement! Went apeshit!

























































Vilket jävla gäng! De gav fan allt och man kunde se hur otroligt glada de var över att få vara där. Publiken var som galen och regnet var sedan länge bortglömt. I våra huvuden fanns bara det energiska, underbara gäng på scenen framför oss. Det var en sådan befriande känsla på något vis. Ingen stod still, alla släppte loss av bara fan, armbågade varandra i huvudet, knuffades och gick apeshit! Inga sura miner, bara glädje och energi. Helt.jävla.underbart! Innan hade jag verkligen inga förväntningar alls på detta band men när jag gick därifrån önskar jag att de aldrig hade slutat. Kommer de till Sverige snart igen så SKA jag stå längst fram och bara gå apeshit! 

We turned up the love!

"Sweden, put your hands in the air and scream all you can!" Resultatet! Häftigt! Vi står någonstans lite längre fram än mitten!





















Sedan såg vi bl.a. Lindsey Stirling. Också en skithäftig tjej! Hur man kan både dansa och spela fiol så som hon gör... jag kommer aldrig förstå! Det är verkligen helt otroligt. Har ni inte sett henne, kolla Youtube. Helt fantastisk tjej! Tyvärr stod vi så pass långt bak att vi (jag i alla fall) inte kunde få någon bra bild. 

Någonting som gjorde mig sjuuukt ledsen var att vi missade Nicky Romeros konsert p.g.a. en jävla kö till kontantuttaget. Vi hade stått i ca. 45 minuter när han började spela och vägrade gå ur. Vi kunde ju inte gå ur och sedan ställa oss 1½h till sen... Det verkligen kokade inom mig när två brudar går rätt fram till luckan och tar ut sina pengar. Vi var hur många som helst som redan hade stått i över en timme. Fyfan så förbannad jag var då! Hade jag inte varit så rädd för att förlora min plats i kön hade jag gått fram till dem, tagit tag i deras slitna, äckliga löshår och DRAGIT bort snorungarna! "Nej vad fan, jag tänker fan heller stå i den här jävla kön, skämtar du, aldrig!" Jävla (förlåt mig) FITTOR! Jääävlar så sur jag var! Jag förstår inte hur man kan vara så otroligt respektlös?!

Sedan peeps, sedan var det dags för grand finale! AVICIIIIIIIIII! Åh, åh, åh! Han började med "Wake Me Up" och det var bara helt jävla magiskt! Först då förstod jag vilken enorm skillnad det är på DJ's och DJ's. Sebjak är ingenting jämfört med Avicii. Det fick jag bevisat för mig i lördags! Vi var väl i alla fall 40.000 pers (har inte sett siffror ännu men skulle tippa på det) som såg honom ösa loss i Norrköping i lördags. Tyvärr blev ljusshowen lite för mycket för mina extremt trötta ögon så jag gick åt sidan och lyssnade istället efter ungefär en halvtimme. Lika underbart det! Han är verkligen "one of a kind" och ett perfekt avslut på denna festival. Jag är så lycklig, ända in i hjärtat, över att ha fått se honom live! Underbaaaaar känsla! 

Avicii! Här kör han Silhouettes om jag inte minns helt fel. AHHHH, BÄST! <3






























Åh, vilken underbar lördag! Vilken underbar helg! Vilken underbar ny vän jag har fått! Jag är så glad och tacksam. Detta hade inte kunnat bli bättre. Nu skall jag ta mitt körkort så vi kan ta husvagn och 3-dagars nästa år! Vem vet, kanske vi besökare kan slå nytt svenskt rekord igen? Häftigt att ha varit en del av det i år! Sveriges mest besökta festival, HÄÄÄFTIGT! 

Hoho, ett litet smakprov på hurdant underlaget var!





















Tack för i år Bråvalla! Jag älskar till och med er lera. <3 Tack också till Nenne som förgyllde denna helg tillsammans med mig. Nu får det inte ta sju år till innan vi ses. Så det så! Och PS. det här är till dig: 

Ehehehe ;) (internskämt)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar