18 oktober 2012

Nyklippt

Slutresultat, galet nöjd och passar bäst i kort, it's a fact!
Igår var jag iväg till min alltid lika duktiga frisörska. Har klippt mig hos henne sedan jag var omkring tio år gammal, alltså sedan jag flyttade till Katrineholm. Det är så kul att gå dit för hon är så himla duktig och alltid på lika strålande humör. Hon får toppbetyg av mig varenda gång jag kliver ur stolen, både för det jobb hon gjort och för den person hon är.

Jag vet att jag har tjatat så mycket om att jag vill ha långt hår, men ärligt talat... jag ORKAR inte vänta! Det är inte värt det att gå runt med en ful frisyr i flera jävla år bara för att en dag kunna sätta upp håret i en knut. Så värdelöst! Istället vågade jag mig på en kort frisyr som jag kommer trivas underbart bra med. Dessutom kanske det är dags för mig att inse att kort passar mig allra bäst. Det är behändigt, lättskött och skitbra på gymet. Slippa hår i ögonen och hårtester som kletar sig fast i tinningarna. Not my cup of tea.

Är verkligen skitnöjd! Funderar på att lägga i antingen en illröd över det mörkbruna eller en nyans närmre svart. Tål att tänkas på, kommer ha superångest senare idag när vi skall köpa hårfärg... As usual.

Peace!

1 kommentar:

  1. Jag måste då bara säga det att DAMN vad snygg du är! Denna frisyr passar dig så sjukt bra :) Jag håller med dig om detta med att spara till långt hår... Det tar tiiiiiiiiid... och kors i taket så har jag orkat vänta, har till och med klippt av mig det en gång men det tänker jag då aldrig mer att göra haha. Men jag skulle också vilja ha kort hår... Så om jag någon gång skulle få för mig att klippa mig kort och ångrar mig då får det kosta vad det vill men då blir det löshår haha :D

    SvaraRadera