18 oktober 2012

Lycklig chey!


Gissa om jag blev överlycklig idag när telefonen twittrade till (ja, jag har twittersignalen) och det visade sig att mina böcker fanns att hämta hos vårt postombud. Trodde inte detta skulle hinna ske innan jag tar tåget till Nynäshamn och båten till Gotland imorgon, så det var en mycket behaglig överraskning! 

Kärlekärlekärlek! 

Och det är väl ungefär vad mitt liv handlar om just nu: böcker. Är det inte kurslitteratur så är det fantastisk fantasy, biografier eller underbara faktaböcker. Och är det inte böcker, ja, då är det stickning som gäller. Det har verkligen blivit ett intresse denna höst, att sitta i lugn och ro och slappna av med ett stickningsprojekt. Har hittills avslutat en tubhalsduk (den är massiv, tog flera dagar att bli färdig!) och en mössa, håller nu på med ytterligare en mössa i ett skrikit rosa garn med inslag av glitter (syns lite på bilden faktiskt). 

Så förberedd för vintern är jag definitivt. Planerar att även förbereda Henke. Snubben behöver ju en mössa liksom! 

Just nu hade jag kunnat tänka: gud vad mitt liv är värdelöst (ni fattar vad jag menar). Istället väljer jag att tänka: min tid kommer, och när den kommer, då kommer den bli helt jävla awesome! Livet suger inte, livet leker. Jag har mina böcker, en sjukt fin fästman, familj och vänner. My life is great! Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar