12 november 2014

En nischad blogg incoming.

Plugget har typ slagit ned min blogg. En hel del. Jag lägger så pass mycket krut på studierna att bloggen liksom hamnar i skymundan, och mellan studierna skall man hinna med livet också. Finner ingen motivation och jag har absolut noll fantasi kring inlägg. Problemet är att jag VILL blogga, jag har ALLTID bloggat! Startade min första blogg som 15-åring. Det är nästan tio år sedan. Jag vill blogga om allt som sker i mitt liv, för en hel jävla del händer trots allt när man studerar på universitetet. Ändå har jag ingen aning om VAD jag skall skriva, vad jag skall dela med mig av? 

Bloggtorka deluxe med andra ord. 

Funderar på om jag skulle kunna nischa bloggen en del, alternativt starta en ny blogg med en nisch. Tänker mig en blogg om arkeologi och historia, såklart, för jag tycker det finns alldeles för få. Speciellt studentdrivna sådana. Arkeologi är ett intressant ämne som borde intressera de flesta, åtminstone de som har ett någorlunda intresse för historia och mänsklig utveckling. Exakt när denna blogg dyker upp kan jag inte säga, kanske börjar jag arbeta på en relativt snart, kanske först när jag valt inriktning. Kanske blir det en blogg med fokus på både studentliv och arkeologi/historia. 

Jag personligen saknar en lättläst blogg som hanterar det ämne jag valt att läsa, så varför inte starta en själv liksom? Kanske är det fler där ute som saknar samma sak? 

En nischad blogg kan vara lösningen på min bloggtorka men även ett forum för fler att ta del av. Denna kommer givetvis finnas kvar, jag vill fortfarande dela med mig av personliga dilemman och små vardagliga händelser. Så lätt blir ni inte av med mig! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar