26 november 2013

What doesn't kill you makes you stronger.

Ingen skall någonsin säga till mig vad jag skall göra, hur jag skall göra, hur jag skall tänka, vilka åsikter jag skall ha eller hur jag skall vara. No one. Att det ändå finns folk som tror att det är möjligt, well, jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Efter x antal år så borde människor ändå förstå att jag gör saker och ting på mitt sätt, speciellt i och med det faktum att jag är myndig. Sedan en lång tid tillbaka, dessutom. Vill jag lägga mig ned och sova en timme eller två efter en lång dag, utan sömn under natten, med plugg och hundpassning, då GÖR jag det. Med gott jävla samvete dessutom! Vill jag grisa i mig choklad för att det är gott, ja, då GÖR jag det. Vill jag ligga en hel dag och lukta svett i sängen framför TV:n när jag ändå inte har någonting på schemat, ja, då GÖR jag det! Vill jag gå ner i vikt, bry mig om mitt utseende, bli perfekt, söka ideal, ja, då är det mitt jävla val om jag vill ta mig dit eller ej. 

Ingen annans. Faktum och punkt. Att konstant behöva höra allt som är "fel" med mig, vad jag kunnat göra bättre och så vidare, fuck that shit! Hade det varit konstruktiv kritik, ett uppriktigt "jag bryr mig om dig", då hade jag inte varit den som sopade saker och ting under mattan. Sådan är inte jag. Men de där små gliringarna, de där små jävla orden som gör ont en liten stund men som jag sedan skakar av mig, för jag vet att det egentligen inte är en person som bryr sig... Just det här att gå in för att få andra människor att känna sig mindre... Det är så jävla fult! 

Och jag tackar för att jag är stark. För att jag fått bli stark genom åren efter att jag format min egen person, tagit in nya influenser, vågat bilda min egen uppfattning, vågat ha egna åsikter och vågat stå för dem. Vågat vara öppen, själsligt och som person. För att jag inte stängt in mig själv och lyssnat på alla de där fula orden, fula meningarna, som slinker ut bara sådär. Helt utan eftertanke men med en undermedveten mening. Och aldrig har jag fått ett förlåt. Inte förväntar jag mig att få ett heller, för stoltheten är störst av allt. 

Oslagbar och skitviktig. What doesn't kill you makes you stronger är en kliché utan dess like, ändå är det förmodligen världens bästa, starkaste och mest sanna kliché någonsin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar