6 november 2013

QPAD - QH-85 headset

Igår var det dags. Dags att lägga mina 7H från SteelSeries till vila. Motvilligt, skall nämnas, för det är det mest komfortabla headset jag någonsin ägt. Tyvärr skulle jag inte vilja påstå att jag har superbra erfarenheter av deras headsets, både ett och två headsets från dem har gått sönder för mig. För MIG, som är SUPERFÖRSIKTIG med mina grejer... 



Så igår valde jag, med smärtande hjärta, att lämna SteelSeries headsets bakom mig. Införskaffade istället QPAD's QH-85 och jag är så.jävla.nöjd! 7H och alla föregångare som jag ägt är klena i jämförelse med detta headset. Ljudet är så bra som man kan kräva för 900 spänn. Jämn och fin bas som inte tar över, kristallklart ljud både när det kommer till musik, film och spel. Någonting som förvånar mig är alla "nya" ljud i Dota 2 som jag upplevde under gårdagen. Det är med en helt ny känsla jag spelar nu. And I love it! 



Skulle jag behöva ge +/- skulle listan se ut såhär:

Plus

+ sjukt bra ljud för "små" pengar. 900 spänn är enligt mig inte speciellt dyrt för ett headset som verkligen levererar och förhoppningsvis håller i några år. 

+ QPAD är ett svenskt märke och jag gynnar dem gärna mycket på grund av den faktorn. Är sjukt nöjd med deras tangentbord också, det är helt amazing! Två tummar upp för QPAD alltså. 

+ bra passform och mycket komfortabelt. Det är ett rätt tungt headset vi snackar om här, vilket jag gillar för det inger en känsla av att det inte är plastigt. Så man skulle ju kunna tänka sig att ett tungt headset skulle vara obehagligt att använda - tvärtom. Det sitter där det skall och det är inte ett dugg påfrestande ens för min känsliga nacke/känsliga axlar. 

+ materialet. Som jag nämnde tidigare så är detta inget plastigt headset (vilket SteelSeries 7H är) utan ett bastant, tungt headset. 

+ iPhone converter cable. Som jag har väntat på detta! 



+ kuddarna. Sjukt mjuka och sköna, löve löve! 

+ att man fick med en liten förvaringspåse är bara toppen! Typ en dustbag, skitbra att ha om man vill ta med headsetet på resa. Som till Gotland t.ex. 

Minus

- micen. Alltså det är inget fel på micen rent kvalitetsmässigt, jag hörs jättebra och så, men den är ju så.jävla.ful! Egentligen skulle jag vilja sätta ett +/- på just micen, för samtidigt som den är väldigt ful så är den väldigt enkel att ta bort om man t.ex. ska ut och resa och bara vill ha lurarna till musik/film/whatever.

- sladden mellan kontrollen och själva uttagen är väääldigt lång. Hade helst haft en litet kortare sladd med tanke på att jag har min stationära står på bordet eftersom den är mini-size... 

Sedan kan jag ärligt talat inte komma med fler minus. Jag är sådär jättenöjd som man skall vara när man har lagt pengar på någonting nytt. Nu tänker jag njuta av mitt headset och se senaste avsnittet New Girl. Till kvällen vankas det gaming, ser verkligen fram emot det atm! 

Laters amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar