19 november 2013

Tisdag. Helt enkelt.

Tisdag och här sitter jag och laddar. Fotboll ikväll, det har väl knappast undgått någon (och jag var såklart tvungen att påminna er som mot all förmodan faktiskt missat detta faktum)! Jag vill inte verka negativ eller så, men jag tror faktiskt Sverige får jävligt svårt att ta sig vidare ikväll. MEN(!) jag hoppas att hemmaplan är till deras fördel, att de känner peppen och stödet, för de har ju faktiskt en hel del av den varan på sin sida! Ikväll MÅSTE  de hålla nollan, alternativt slå in några fler mål än Portugal. Och det vet ni säkert också, det kan ju inte ha undgått någon... ehem. 

Idag har i alla fall varit en riktig jävla skitdag! Fullmåne plus regn gör mig knappast gott. Jag blir som förlamad av huvudvärk. Innan mamma gned in mig med Tigerbalsam ville jag lägga mig ner i en pöl och grina. Nacke, axlar, huvud... helt cräjzi vilken extrem, obehaglig smärta! Ren och skär var den. Som knivar. 

Med anledning av denna extrema smärta har jag inte orkat ta upp ritplattan idag. Gårdagen var ungefär densamma, så jag har inte fått någonting gjort sedan i söndags. Skall försöka sätta mig ned en stund senare i alla fall. Det är så otroligt skönt att få glida in i en typ kreativ dvala. Slippa tänka, slippa oroa sig, bara fokusera och vara. Det är så viktigt för mig och det är ingenting jag precis varit bortskämd med tidigare. Det enda som gett mig samma typ av tillfredsställelse är att få vara ute och fota i flera timmar, men det är ju inte sådär skitkul nu när regnet står som spön i backen konstant och det är alldeles grått utanför fönstret. Då stannar jag hellre inne och är kreativ, då får kameran vila en period. Jag längtar så mycket efter vintern! Då skall det fotas kan ni tro. 

Wello, wello. Dags att gå ner i köket för att förbereda kvällens gourmémiddag: frysepizza från ICA. Ibland är livet bra glamoröst! Och jag slö...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar