28 augusti 2013

DE DÄR SMÅ?!


När jag såg dessa på Elgiganten idag kunde jag inte riktigt tänka mig att det skulle komma ljud ur dessa värt 1400 spänn. Det gjorde det ju då, uppenbarligen, eftersom jag är 1400 spänn fattigare och har dessa ståendes på skrivbordet. Hur fan DET HÄR LJUDET kan komma från DE DÄR SMÅ högtalarna, det vet jag inte. Men det är ett JÄVLA ljud! Knivskarpt, skön bas, de är små(SMÅ!), smidiga, flyttbara. De kan kopplas upp mot datorn, TV:n, de kan kopplas upp mot min iPhone via Bluetooth. Och de är lite roligare att se på än ett par svarta klumpedunsar med världens största baslåda (som alltid är i vägen) och fula knappar.

Jag är nog lite störd, tror jag... Fick tårar i ögonen när jag kom hem och drog igång "Rattle" av Bingo Players i högtalarna. Alltså jag vet inte om det berodde på det fantastiska ljudet och det faktum att de där SMÅ vita grejerna inte BORDE KUNNA leverera ett sådant ljud(!) eller om det berodde på att jag just hade gjort av med 1400 spänn. Maybe a little bit of both? Är nog inte riktigt frisk där uppe. Henkes kommentar: "det där är ju the ultimate proof på din prylböghet."

Så sant som det är sagt. Men vad gör man inte för ljudet (kärleken)? <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar