16 februari 2014

Rädda tigrarna!

Nu vill jag att alla går in och skriver under här, så att världen får ha kvar sina vilda tigrar. Det är sjukt hur vi behandlar våra oskyldiga djur. Sjukt att så många gör det omedvetet också. Handlar mat i god tro och har ingen aning om vad palmolja är och vad utvinningen av det faktiskt gör för skada. Jag har vetat om att det förstör miljön under flera år, men aldrig någonsin tänkt på att det lika gärna kan vara palmolja i det jag drar i mig, fast under kodnamnet "vegetabilisk olja". Snart vågar man inte köpa någonting av rädsla för att bli lurad och själv bidra till denna hemska utveckling och förstöring. 

Så, gå in och skriv på! I nuläget finns ca. 400 vilda sumatratigrar i Indonesiens regnskogar. I världen finns sammanlagt ca. 3200 tigrar kvar i det vilda. De håller på att dö ut p.g.a. illegal jakt och människans skövling av regnskogar etc. Vi förstör vår värld! Vi förstör oskyldiga djurs liv. De kan inte göra ett skit, men tillsammans kan VI göra mycket! Det vill jag gärna tro och hoppas i alla fall. 


Hälsar, en tjej med tårar i ögonen och en klump i halsen p.g.a. all skit människan gör mot dessa oskyldiga varelser. Fan, fan, fan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar