25 april 2013

Here's some inside info!

Berätta om ditt bästa ögonblick i livet? 
Jag har många fina ögonblick att välja mellan. En favorit som jag aldrig någonsin kommer glömma är det år då jag tillsammans med tre andra tjejer tog min första SM-medalj i kanot. Och sen en till! Det var fint det. 

Berätta om ditt sämsta ögonblick i livet? 
Jag har förmodligen aldrig mått så jäkla dåligt som när vi tog bort Zingo. Dagen då jag fick veta att han skulle avlivas och tiden därefter har varit riktigt, riktigt jobbig. Det går inte en enda dag utan tankar och saknad. 

Vilka räknar du till dina närmaste vänner?
Jag har ett riktigt fint grabbgäng som finns i ur och skur. Några direkta tjejkompisar har jag inte. Grabbarna är å andra sidan svårslagna! More game, more play, less drama. Förutom min älskade, saknade och efterlängtade Fanny då, men hon räknas ju nästan som en grabb. Vi är grabbigaste cheyerna ever och passar som handen i handsken. 

Varför? 
De dömer inte, de är vettiga, ödmjuka och framförallt är de mycket hjälpsamma och stöttande. 

Finns det någon som vet allt om dig? 
Allt och allt, inte ens jag vet väl allt om mig själv? Men ja, det skulle jag väl vilja säga. Henrik vet väl egentligen allt om mig, dock kvalar ingen annan in på den listan. Han vet mina mörkaste hemligheter...

Hur tror du att andra uppfattar dig? 
Åh, herreguuuud! Jag ser mig själv som en jävligt trevlig och social människa. Ibland kan jag nog vara lite dryg också... På senare tid känner jag mig mer rak på sak. Inte lika fjantig. Det är oftast det jag får höra också av både nära vänner och nya bekantskaper. Lite skinn på näsan, med andra ord, så tror jag att andra uppfattar mig!

Är du som de tror? 
Mina absolut närmsta vänner är medvetna om min person precis som jag är, så ja.

Vilken är din bästa egenskap, och varför? 
Jag är faktiskt jävligt schyst om jag får säga det själv! Rakryggad, framåt, social och tar ingen skit. 

Vilken är din sämsta egenskap, och varför? 
Jag är gaaaaalet dålig på ekonomi. Not kidding. Jag är slösa personifierad! Någonting jag VERKLIGEN måste lära mig hantera snyggare alltså...

Om du skulle haft ett annat liv, vad skulle du velat göra? 
Levt sjuuukt fett, klubbat och skaffat en herrgård i typ OC med pool, hushållerska och hela köret. 

Om du får välja en av dessa tre saker, vad skulle du vilja vara - *känd för dina pengar, *känd för det du gjort, *känd för den du är? 
För den jag är, helt klart! Känd för pengar kan vilken rikemansunge som helst bli, jag vill bli känd för att jag är jag! Fast ja, om man har gjort någonting fint för någon annan så är väl det fint att bli känd för också.

Har du någon dold last/ovana? 
Dold och dold, jag sörplar Pepsi Max som om det vore vatten... OCH jag röker. Hemskt. Jag är hemsk. Usch, fy mig! 

Nämn en sak som gör dig glad? 
Jag kan inte välja en sak! Jag väljer mina underbara(!) brorsdöttrar istället. <3 

Nämn en sak som gör dig ledsen?
Människor som inte har någonting bättre för sig än att provocera andra/starta sjukt onödiga konflikter/snacka skit bara för att. Sådant blir jag på riktigt ledsen över. Det är fasen inget roligt alls att omringa sig med sådana människor. Sjukt tråkigt verkligen och det gör mig så nedstämd men jag försöker fokusera på annat och lägga min energi på de jag bryr mig om istället.

Berätta om tre mål du har i livet, och varför du har valt just dem?
Utbilda mig till arkeolog, för att det verkar helt galet spännande och roligt! Det är verkligen någonting jag kan se mig själv arbeta med. Att skriva en bok i genren fantasty har alltid varit en dröm. Efter att ha läst A Song of Ice and Fire blir man än mer motiverad. Någon dag skall jag fasen ha den där boken skriven! Sedan vill jag förstås resa massor! Med eller utan barn, jag skall fasen resa! (OCH GÅ NER MASSOR I VIKT, FÅ VÄRSTA SUPERKROPPEN, NU BLEV DET VISST FYRA LITE DISKRET SÅDÄR)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar