13 mars 2013

Att lära sig någonting nytt.

Började "morgonen" med att vakna i en pöl av dregel. För sent dessutom. Att sova till lite över tio är inte okej när man har så väldigt mycket att stå i. Idag/inatt har jag nämligen planer på att bli färdig med min uppsats. Min uppsats som jag inte ens har börjat renskriva eftersom jag inte har någonting att renskriva. Skall se en dokumentär (Ghosts of Rwanda) på två timmar, läsa igenom all information ännu en gång och hinna läsa det mesta i boken jag hittade på bibblan. SEN skall jag börja skriva. 

Ja, ni hör ju själva, jag har fan händerna fulla här och att jag skall bli färdig idag kanske är lite väl optimistiskt nu när jag tänker efter. Fullt möjligt dock, när jag väl är igång är det inte mycket som kan stoppa mig. 

Någonting jag verkligen jobbar på med denna uppgift är att begränsa mig, att inte ta med varenda liten detalj. Det är någonting jag alltid har haft skitsvårt för. Dessutom är jag en sådan förbannad jävla perfektionist när jag skall skriva. Det får inte finnas ett enda litet grammatiskt fel, inte ett enda stavfel eller missledande information. Allt måste vara perfekt, allt måste vara extremt källkritiskt och korrekt. Och det skall vara mycket... 

Detta stör mig något enormt eftersom jag gör saker och ting mycket mer invecklade än vad de egentligen är från början. Jag har inte endast en röd tråd i mina uppsatser/arbeten utan kanske tre eller fyra att hålla koll på samtidigt vilket fuckar upp min hjärna och mitt arbetstempo. Måste öva på att "släppa taget" lite och låta saker vara vad de faktiskt är, inte göra dem så mycket mer invecklade än vad de redan är. 

Så, nu skall jag gå och öva på det. Dags att fortsätta!

Surrealistiskt att detta faktiskt hänt i modern tid. Det är så brutalt otäckt! Låt oss alla hålla
tummarna för att det aldrig mer skall behöva ske. Aldrig mer folkmord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar